Cel mai adesea, un copil care a fost sever agresat ajunge să întrerupă şcoala din teama că ar putea să fie agresat din nou.
Pentru foarte mulţi copii interacţiunea cu alţi copii, în locuri în care supravegherea adulților este redusă sau lipsește (în curtea şcolii, pe terenul de sport, în pauze, în vestiare sau pe drumul spre casă), este o lecţie de viaţă dureroasă.
Odată cu vârsta, creşte frecvenţa comportamentelor de bullying, iar formele de manifestare se accentuează. Apar intimidarea, umilirea, distrugerea bunurilor personale (îi scuipă foile caietului sau îi rupe obiectele), deposedarea de bunuri (îi ia cu forţa banii, mâncarea, hainele).
Mamele minore ar fi cu siguranță o țintă clară a bullying-ului, în situația în care chiar ar continua studiile
”Bullyingul este un factor de risc pentru abandonul şcolar şi delincvenţă juvenilă.”
Chiar și din perspectiva agresorilor, bullying-ul este un fenomen ce trebuie controlat Elevii care agresează sunt de 5 - 6 ori mai predispuşi să se implice în acţiuni antisociale la vârsta adultă. (Olweus, 1991).